Cat de mult imi pot creste masa musculara?

Cat de mult imi pot creste masa musculara?

Ca antrenor, am auzit de nenumarate ori intrebarea: "Cat de mult imi pot creste masa musculara? Ce circumferinta va avea bratul meu? Dar pieptul?" sau afirmatii ca: "Vreau sa obtin maximul de masa musculara!". Bun, dar care sunt valorile maxime pe care le poate atinge corpul tau?

Pentru a putea sa facem anumite prognoze in ceea ce priveste dezvoltarea viitoare a unui culturist, este vital ca aceste predictii sa aibe baze reale. Nu numai predictiile trebuie sa fie reale, ba chiar si antrenamentele. Nu poti spera la maxim, daca antrenamentele sunt la minim.

Cum calculam potentialul de crestere al masei musculare?
Una dintre cele mai bune metode de calcul ce porneste de la masura incheieturii mainii (in zona proeminentei cubitusului), a fost dezvoltata de John McCallum, si publicata in cartea sa, Super Squats, in 1968.

Astfel, utilizand formula lui John McCallum, obtinem valorile maxime ale diferitelor perimetre somatice la care putem spera. Depasirea acestor valori cu cativa centimetri este posibila, functie de inzestrarea genetica pe care o are sportivul pentru dezvoltarea unei anumite grupe musculare.

Trebuie sa se tina seama de faptul ca anumiti campioni (care au un potential genetic extraordinar sau care utilizeaza steroizi), este posibil sa depaseasca aceste tipare, formula lui John McCallum avand principala arie de aplicabilitate in cazul tipului hardgainer.

De asemnea, nu trebuie sa uitam ca aceasta formula a fost elaborata cu multi ani in urma, inainte de aparitia suplimentelor nutritive, cand pasionatii de culturism se bazau pe antrenament, alimentatie sanatoasa si odihna.

Formula lui John McCallum
Iata modul de calcul pentru diferitele perimetre somatice, conform formulei lui John McCallum:

- perimetrul toracic = 6,5 x perimetrul incheieturii mainii
- perimetrul bratului = 36% din perimetrul toracic
- perimetrul antebratului = 29% din perimetrul toracic
- perimetrul gatului = 37% din perimetrul toracic
- perimetrul abdomenului = 70% din perimetrul toracic
- perimetrul soldului = 85% din perimetrul toracic
- perimetrul coapsei = 53% din perimetrul toracic
- perimetrul gambei = 34% din perimetrul toracic