Part 2 - Introducere in procesul de obtinere a unui fundulet sexy

Bombat, ferm si bine proportionat. Cam asa arata fundul ideal al femeilor in viziunea barbatilor si a noastra. Nu este o misiune imposibila sa-ti remodelezi fundul in mod natural, conferindu-i mai multa fermitate, deoarece el este alcatuit in mare parte din muschii fesieri, care, cu ajutorul sportului si al ingrijirii, pot deveni mai tonici.

Muschii fesieri

Fesele sunt formate din mai multi muschi, fiecare avand o functie specifica si ajutand la “bombarea” mai mult sa mai putin accentuate, pe care toate ne-o dorim. Pentru a intelege mai bine viitoarele articole, vom apela la detalii din anatomie, eventual iti amintim, daca ai lipsit la lectia aia. Ai crezut vreodata ca orele plictisitoare de la scoala o sa te ajute sa ai un fundulet bombat? E bine sa memorati, caci de asta va depinde corectitudinea antrenamentelor si aparitia rezultatelor. De fapt, sa luam la general, daca vreai sa ajungi sa ai rezultate, nu conteaza in ce zona a copului ar fi bine sa repetam anatomia. Iata cum se prezinta muschii fesieri:

1.
Gluteul mare (sau fesierul mare) este situat pe partea din spate a feselor. Daca nu facem miscare si avem o alimentatie nesanatoasa si daca suntem predispuse genetic, acestia sunt primii muschi care se lasa, facilitand acumularea depozitelor de grasime de pe fund si coapse.

2.
Gluteul mediu (sau fesierul mijlociu) este un muschi abductor, adica acel muschi cu rol de despartire a feselor si este situat in spatele gluteului mare. Ajuta la crearea soldurilor frumos arcuite.

3.
Gluteul mic (sau fesierul mic) este de asemenea un muschi abductor, situat in partea din fata a fesierului mijlociu.

Fesierii mici si mijlocii mentin echilibrul bazinului si ofera mobilitate si vitalitate soldurilor. Acesti muschi sunt stimulati in special cu ajutorul sportului, al joggingului si al mersului pe jos.

Atentie la celulita!

Fesele sunt tinta preferata a celulitei, care tinde sa apara prima data pe fund si coapse. Chiar si cele mai slabute femei se pot confrunta cu celulita si lipsa de tonicitate in zona posteriorului, daca intervin problemele hormonale vinovate cu producerea aspectului de coaja de portocala. Dupa cum ti-a aratat intr-un articol precedent, celulita apare din mai multe cauze si inrautateste finetea pielii, mai ales pe fund si picioare. Nu exista un tratament miraculos pentru indepartarea ei, dar poti sa diminuezi efectele celulitei daca pui in aplicare recomandarile noastre, precum si o dieta impotriva celulitei

Sporturi recomandate ( pana trecem noi la actiune cu antrenamentele testate)

1. Mersul pe jos este prima masura indicate pentru intarirea muschilor fesieri. Fa-ti un obicei din a merge pe jos cel putin o jumatate de ora pe zi, pentru ca in acest fel pui in miscare fesierii mari, iar fesele se contracta. Alege sa urci pe scari, macar din cand in cand, atat cat poti, in loc sa iei liftul.

2. Jogging-ul ajuta, de asemenea, la conferirea tonicitatii posteriorului, intr-un ritm ceva mai alert decat mersul pe jos. 

3. Mersul pe bicicleta (normala sau fitness) si alergatul pe banda de fitness ajuta la lupta impotriva celulitei.

4.  Inotul si gimnastica acvatica (aquagym) sunt ideale pentru consolidarea si conturarea feselor, in special a muschilor mici. Pentru a spori efectele, sunt recomandate inotatoarele si, de asemenea, stilul crawl mai degraba decat stilul bras sau fluture.

5. Exercitiile de abdomen in pozitia pe burta sunt minunate pentru intarirea feselor. In acelasi timp, iti poti lucra atat muschii abdominali, cat si pe cei fesieri. Sunt suficiente 20 de minute pe zi pentru ca rezultatele sa apara.

 

Cateva tips-uri de alimentatie:

Iata cum trebuie sa aplici sfaturile de nutritie pentru a spori tonicitatea posteriorului:

- Adopta o alimentative echilibrata, diminuand sau eliminand pe cat posibil consumul de dulciuri si grasimi.

- Mananca fructe, legume, cereal integrale si, in general, multe alimente bogate in fibre.

- Evita consumul excesiv de sare, pentru a preveni retentia de apa.

- Renunta la dietele yo-yo (adica alternarea perioadelor de slabire cu cele de ingrasare), care predispun la dezvoltarea celulitei. 

Ingrijire si frumusete
In ultimii ani, tratamentele anticelulita existente pe piata s-au inmultit. Desigur, nu exista niciun produs miracol, dar aceste tratamente sunt benefice in masura in care actioneaza asupra mecanismelor de depozitare si ardere a grasimilor. Pentru a maximiza eficienta acestor produse, iata cateva gesture cheie de ingrijire si frumusete pe care le poti aplica:

- Cu ajutorul unei manusi de baie, maseaza fesele in timp ce faci dus, pentru cateva minute, iar o data la 2-3 zile foloseste un produs de gomaj, care ajuta la infrumusetarea pielii.

- Foloseste in mod regulat un exfoliant pentru piele.

- Aplica in mod regulat o lotiune pentru piele, inclusiv pe posterior. Trebuie sa o intinzi bine, prin masaj circulator, deoarece stimuleaza circulatia sangelui.