Obezitatea si grasimea abdominala

 

Zilele astea am studiat materiale publicate recent de la American Academy of Neurology unde arătat că fiind supraponderal sau obez la jumătatea vieţii, creste semnificativ riscul de a dezvolta anumite forme de demenţă, inclusiv boala Alzheimer, pe măsură ce îmbătrâneşti. În întreaga lume există 1.6 miliarde de oameni cu acest risc.
Cercetări  similare au descoperit că şi mici creşteri ale greutăţii corpului duc la creşteri ale riscului de boli cardiovasculare.
 
Ambele studii au concluzionat că poţi reduce semnificativ riscul bolilor cardiovasculare şi multiplelor forme de demenţă, prin controlul excesului de greutate şi participarea la exerciţii în mod regulat.
Te-ai intrebat vreodata daca proeminenta ta abdominala, dobandita dupa atatea mese copioase si hectolitri de bere, nu este un motiv de mandrie, ci o amenintare serioasa la adresa sanatatii tale?
Medicii au constatat ca depozitul de grasime din zona abdominala este insotit de depozite de grasime si in interiorul abdomenului, in organele interne (ficat, pancreas) si de depuneri de grasime pe peretii vaselor de sange sub forma placilor de aterom. Aceste depozite ascunse se asociaza de multe ori cu diabetul zaharat sau si cu hipertensiunea arteriala, ambele fiind boli ce evolueaza mult timp asimptomatic, cu consecinte grave asupra sanatatii.
 
Cum trebuie sa mentii sub control acesta problema?
In primul rand iti masori circumferinta; trebuie sa fie mai mica de 94 la barbati si mai mica de 80 cm la femei. Apoi, verifici valoarea tensiunii arteriale, peste 130/85 nu e semn bun. Tii sub observatie modificarile grasimilor din sange sau cresterile usoare ale glicemiei.
 
Metodele prin care poti preveni aparitia acestui sindrom sunt rezumate in indemnul “mentine-te in forma si fii activ”. Evita grasimile animale si consuma in schimb gasimi bune: uleiuri vegetale, nuci, seminte, alune. Consuma zilnic cel putin 5 portii de legume cu fructe , iar de cateva ori pe saptamana,  peste. Evita zaharul si dulciurile rafinate, painea si cartofii si fastfood
Partea importanta e sa faci SPORT sa fii activ si sa mininci sanatos!
 
Photo:(fitnessportal.com)