Cum sa combin alimentele ca sa slabesc?

Despre combinatiile alimentare gresite si ideale am tot citit, pana si eu am scris despre combinatiile alimentare ayurvedice. Sunt de acord ca ar putea exista niste reguli generale insa cel mai bine este sa iti urmaresti reactiile organismului sa vezi daca ii place ceea ce ii oferi. De data asta mi-am propus sa iti ofer niste indicatii despre combinatii de alimente ideale pentru slabire, niste cupluri de alimente care se sustin unele pe celalalte.

Combinatii de alimente pentru slabire si sanatate
Cate doua, cate doua, aceste alimente ar trebui sa iti arda grasimea, sa combata balonarea sau sa iti accelereze metabolismul. Ideea de baza va fi ca tu sa reusesti sa slabesti cat mai usor si sanatos, simtindu-te si bine facand-o.

Carne de pui si ardei iuti cayanne
Carnea de pui (te sfatuiesc organica) poate fi destul de fada, de fapt este cam lipsita de gust si nu multi sunt atrasi de ea. Cu niste condimente insa, si carnea de pui poate deveni o delicatesa. Insa in momentul in care o combini cu niste ardei iuti, pieptul de pui se transforma si intr-o mancare ideala pentru slabire.

Carnea de pasare este bogata in proteine si mentine senzatia de satietate pentru timp indelungat, ceea ce te va face sa mananci mai putin inclusiv la urmatoarele mese.

Studiile arata ca o combinatie de carne cu un condiment iute iti va creste metabolismului cu pana la 35% dupa ce ai terminat masa. Si vestile bune nu se incheie aici! Cercetatorii ne mai spun si ca chili poate ajuta la arderea grasimilor de pe abdomen!

Ardei gras si oua
Scoate un ardei si niste oua si pune-te pe combinat! Combinatia asta alimentara care arde grasimi te va ajuta sa intri iti atingi forma fizica maxima.Ouale contin colina, un nutrient care accelereaza metabolismul, iar ardeii grasi sunt o grozava sursa de vitamina C.

Ce treaba are vitamina C cu slabirea, poate intrebi. Asigurandu-i organismului o cantitate adecvata de vitamina C vei combate secretia excesiva de cortizol, un hormon care cauzeaza acumularea de grasime in jurul abdomenului. Asa ca o omleta cu ardei gras si oua la care preparata in unt sau untura sau niste grasime cu rezistenta mare la temperaturi ridicate (gen ulei de palmier, ulei de avocado sau ulei de sofranel, desi nu m-as orienta catre ulei pentru prajire) este micul dejun ideal (nu, cerealele cu lapte nu sunt micul dejun ideal!).

Fulgi de ovaz si fructe de padure
Hai ca a aparut pe lista si combinatie cu cereale integrale, clasic! Daca vrei sa slabesti, niste fulgi de ovaz cu fructe de padure sunt numai bune pentru arderea grasimilor inca de la micul dejun. De ce e combinatia de ovaz cu fructe de padure buna pentru slabire? Ambele contin fibre insolubile care, conform cercetatorilor canadieni, cresc nivelul grelinei - un hormon care controleaza pofta de mancare.

In plus, fructele de padure sunt pline de polifenoli care sustin procesul de slabire si chiar pot stopa depozitarea de grasime.

Pepene galben si struguri rosii
Arde grasime si combate balonarea cu aceasta salata de fructe formata din pepene galben si struguri rosii. Desi nu sustin mesele alcatuite exclusiv din fructe, ele au rolul si beneficiile lor. Pepenele galben este un diuretic natural care ajuta la eliminarea retentiei de apa responsabila pentru aspectul pufos al pielii.

Strugurii rosii contin antocianina, un antioxidant care pune in miscare grasimile de pe abdomen si calmeaza actiunea de depozitarea de grasime. Acest duo dinamic poate fi o gustare delicioasa si sanatoasa care te ajuta sa faci un abdomen cu patratele.

Fistic si migdale
O idee si mai buna de gustare este cea formata din... nu, nu cereale cu zahar si covrigei, ci din nuci. Pentru mentinerea senzatiei de satietate este bine sa alegi o gustare alcatuita din grasimi si proteine.

Un studiu al Journal of the International Society of Sports Nutrition a descoperit ca L-arginina din migdale te va ajuta sa arzi grasimea si carbohidratii mai eficient in timpul antrenamentului. Se spune ca ar fi un amino acid bun si pentru energizare insa dezbaterea inca ramane deschisa.

Iaurt si scortisoara
Mh, iubesc iaurtul, daca mai e si grecesc, atunci astept cu si mai mare nerabdare sa il mananc. Iaurtul contine atat calciu, cat si vitamina C, nutrienti care te vor ajuta sa scazi absorbtia de grasimi din organism si depozitarea acesteia. Nu uita si de probioticele din iaurt care iti sustin flora intestinala, adica va avea un efect benefic si asupra digestiei. Un abdomen plat nu se vede daca suferi de balonare!

Scortisoara este intotdeauna recomandata prin dietele de slabire pentru ca accelereaza metabolismul. Acest condiment iti va imbunatati compozitia corporala si sensibilitatea la insulina.

Singura precizare pe care tin sa o fac este sa eviti iaurturile cu fructe si cele low-fat!

Spanac si ulei de avocado
Daca apetitul crescut te opreste din atingerea obiectivelor de slabire, fa-ti o garnitura din spanac si ulei de avocado. Grasimile sanatoase din ulei tin sub control pofta de mancare, iar legumele cu frunze verzi si putine calorii te mentin satula pentru timp indelungat (pe langa a-ti oferi energie datorita continutului de vitamina B, sustinerea unei pieli sanatoase, a unei vederi optime si preventia osteoporozei).

Quinoa, cartofi, orez si legume cu frunze verzi
Carbohidratii complecsi sunt sanatosi, clar. Despre cartofii albi vs cartofii dulci nu mai stiu daca am vorbit, insa iti pot spune acum ca, desi cartofii dulci au un profil nutritional mai bogat si ceva mai putine calorii (130 vs 90 aproximativ), si cartofii albi au o multime de nutrienti si nu trebuie eliminati din alimentatie daca vrei sa slabesti. Si continutul de fibre este aproape asemanator, cei dulci au 4g fibre/100g, iar cei albi 3g fibre/100g.

Revenind, carbohidratii complecsi iti ofera energie pentru mult timp si este indicat sa ii consumi alaturi de niste legume pentru a avea si o digestie usoara (digestia ingreunata poate foarte usor sa iti creeze disconfort si chiar sa iti reduca din energie). Nu vrei sa te ia cheful de un pui de somn pe la birou.

Cartofii dulci fac casa buna cu niste salata verde sau spanac, iar quinoa merge grozav cu legume preparate la aburi. Legumele iti vor alcaliniza organismul, ajutandu-te sa imbunatatesti digestia si sa iti reglezi glicemia.

Iaurt/cottage cheese cu nuci si seminte (grasimi cu proteine)
Grasimile in combinatie cu proteine iti regleaza glicemia si iti ofera senzatia de satietate de care ai atata nevoie cand esti in deficit caloric. Poti adauga niste seminte si nuci la iaurtul grecesc, sa consumi niste ciocolata neagra (peste 70% cacao) alaturi de kefir sau sa bei un shake din legume verzi cu grasimi sanatoase gen avocado sau unt de arahide organic. Poti, de asemenea, sa consumi si o salata de pui cu avocado.

Ai libertatea de a adauga ce legume cu frunze verzi vrei tu pentru ca ele merg in combinatie cu orice.

Combina legumele cu... orice
Legumele au multi micronutrienti si au putine calorii deci clar sunt ideale pentru perioada in care vrei sa slabesti. Daca iti umpli jumatate de farfurie cu legume la fiecare masa (doar n-o fi un faux pas sa mananci legume si la micul dejun!), vei consuma cu mult mai putine calorii decat daca ai alege niste surse de carbohidrati sau proteine.

Stiu ca totul poate parea complicat insa cel mai important este sa ai grija la calorii si nutrienti si sa iti analizezi reactiile organismului. Nu cred ca exista combinatii ideale general valabile, uneori simt ca si iaurtul imi creeaza anumite problemute deci...