Sfaturi

Secretele unui plan alimentar pentru slabit sau masa musculara

Poti sa construiesti acoperisul unei case fara sa fi pus la punct fundatia? Nu cred. Observ cum multe persoane au planuri marete legate de aspectul fizic, vor sa puna masa, vor sa slabeasca sau chiar le vor pe ambele. Problema e ca pornesc la drum fara baza spre atingerea acestor obiective: alimentatia!

Lipsa de somn iti creste nervozitatea

De data asta nu se mai pune problema de vreo dieta de infometare din trecut cu efecte adverse actuale. Si nici de clasica situatie de stres cauzata de aceasta, cunoscuta si ca “hangry". Iritabilitatea este dusa la un alt nivel acum. Conform unor noi studii, privarea de somn este motivul pentru care ne este alterata abilitatea de a procesa emotii si de a ne tine intr-o stare de liniste.

Cercetatorii de la Centrul Medical Sourasky din Tel Aviv si de la Universitatea din Tel Aviv au descoperit ca noptile nedormite au determinat ca subiectii sa reactioneze in mod exagerat la provocarile zilnice pe care le-ar fi indeplinit cu mai multa usurinta daca ar fi fost mai odihniti.

Febra musculara si refacerea dupa antrenament

Cu totii ne-am confruntat cu febra musculara si cu efectele acesteia in urma antrenamentelor solicitante sau dupa o perioada mai lunga de pauza in activitatea sportiva. Haideti sa vedem cum trebuie sa abordam aceasta stare medicala si care sunt factorii unei refaceri cat mai rapide.

Ce este febra musculara?
Febra musculara reprezinta fenomenul de durere specifica, resimtita la 24-72 de ore dupa un efort fizic intens, urmare a practicarii unor noi exercitii, sau a cresterii duratei sau variatiei antrenamentelor. Aceasta "febra" este caracterizata prin sensibilitatea (durerea) musculara, scaderea fortei si, in consecinta, afectarea capacitatii motrice a individului.

Cum sa arzi din grasime si sa dezvolti masa musculara in acelasi timp?

Numai pentru ca poti sa arzi grasime si sa dezvolti masa musculara simultan nu inseamna ca este si usor. Totusi dezvoltarea musculara pe deficit caloric este mai slaba decat atunci cand esti in surplus caloric. Citeste prima parte in care am vorbit despre deficitul caloric si cine poate arde grasime si dezvolta masa in acelasi timp.

Arzi grasime si dezvolta masa musculara
N-as putea spune cu cat este mai slaba, probabil ca scade cam la jumatate.

Schimba antrenamentul si alimentatia pentru a depasi perioada de stagnare!

Te simti frustrat de progresul la nivel fizic? Tragi de fiare saptamanal si totusi nu observi mari diferente in masa ta musculara sau forta? In ultima perioada am tot citit de astfel de cazuri printre userii de forum si ma gandeam ca n-ar fi rau sa adresam aceasta problema. Problema in cauza poate fi trecere printr-o faza de stagnare. Aceasta faza de stagnare este adesea insotita si de o descurajare pe care foarte multi o resimt, motiv pentru care nu este exclus chiar sa reconsidere varianta unei pauze pe perioada nedeterminata de la antrenament.

Dupa cum probabil ai observat de-a lungul vietii, corpul uman se adapteaza destul de eficient la schimbari, indiferent de situatie si momente. Bineinteles ca nu putea fi cu nimic diferit in cazul antrenamentelor noastre. Plafonarea asta ne atinge pe toti si primul lucru pe care trebuie sa il facem este sa ne analizam permanent evolutia cand observam ca nu mai progresam in vederea atingerii obiectivelor initiale, fie ca vorbim despre slabire, ingrasare, dezvoltarea masei musculare sau cresterea fortei. Alte semne ale stagnarii pot si oboseala si motivatia scazuta. Acestea sunt in fapt reactiile psihologice ale organismului nostru

Top exercitii pe care sa le incluzi in antrenamentul pentru spate
 

Ok, dupa ce am discutat despre antrenamentul pentru piept, ma gandesc ca are sens sa punem in discutie o alta grupa esentiala, magnet pentru unele femei, spatele. Nu cred ca poate contesta cineva ca spatele este in egala masura important pentru un aspect, fie el masiv sau pur si simplu echilibrat dezvoltat.

Stiu ca este o grupa de care nu toata lumea este atat de entuziasmata in principal pentru ca nu o poti vedea pompandu-se si nu poti analiza felul in care o lucrezi cu mai mare atentie si asta poate deveni usor frustrant.
Din experientele unor culturisti profesionisti si diverse articole am incropit un top al exercitiilor pentru obtinerea unui spate lat si bine proportionat, in viziunea personala.

Ce trebuie sa mananci pentru a pierde din grasime

In continuare apar o gramada de cereri de planuri de slabire, definire, planuri alimentare pentru scaderea in greutate cat mai rapida care, desi par uneori coplesitoare, odata ce ai invatat regulile de baza si vei face modificarile adecvate in stilul de viata, vei fi pe calea catre o viata cu sanatate la cote maxime.

Un antrenament si un plan alimentar pentru incepatori

Ti-am mai propus un model de antrenament pentru incepatori si intr-un post anterior insa ma gandesc ca niciodata nu exista prea multe antrenamente pentru incepatori, avand in vedere ca in mod constant sunt adresate intrebari legate de cum sa punem masa musculara, cum sa slabim si cum sa mancam pentru masa sau pentru definire.

Desi amino acizii si suplimentele in general au primit mai mult promovare in ceea ce priveste barbatii, ar fi bine sa stii ca si pentru tine, o femeie care face sport, acestia reprezinta o parte esentiala a starii tale pre si post antrenament.

Importanta magneziului in alimentatia sportivului

Magneziul (Mg 2++) este un macroelement mineral, esential organismului prin functiile indeplinite dar si prin procentul ridicat pe care il reprezinta in structurile corpului.

Este la fel de important ca si calciul (Ca 2++) pentru transmiterea influxului nervos si a contractiei musculare.