Tendinte 4D in sport in 2012

 

Specialisti in sport de la un lant de sali de sport din Londra, au declarat pentru Huffington Post ca sportul trebuie abordat in formula 4D. Ce inseamna asta? 4D in sport tine cont de conditia fizica, nutritie, starea de sanatate si stilul de viata.
 
“Degeaba lucrezi din greu la sala timp de o ora, daca apoi, ajuns acasa, bei doua pahare de whisky”, spune Matt Julian, specialist in fitness.
 
Pentru a avea o abordare 4D, trebuie sa gasesti echilibru intre o dieta sanatoasa si exercitii fizice regulate.
 
Consumul de alcool trebuie redus la minim, iar exercitii din yoga, combinate cu meditatie sau lectura relaxanta, te ajuta sa contracarezi stresul cotidian.
 
Exercitiile multifunctionale
 
Opteaza pentru exercitii care pun in miscare cat mai multe articulatii in acelasi timp. In viata cotidiana te apleci, te rasucesti, te intinzi si împingi. Prin exercitii mai complexe iti pregatesti corpul pentru efortul pe care il ai de facut zilnic.
Antrenament in picioarele goale
 
Pe langa alergatul in picioarele goale poti practica exercitiile de forta fara pantofi de sport. Primesti astfel mai mult feedback de la propriul corp, iti intaresti muschii si iti imbunatatesti echilibrul.
Sedinte mixte
 
Tot mai populare sunt yoga si pilates in aceeasi sedinta de antrenament, care devine astfel mai distractiva si presupune economisirea de timp si bani.