Fructele ingrasa. Adevarat sau fals?

Fructele ingrasa. Adevarat sau fals?
V-ati intrebat vreodata ce au in comun dulciurile din comert si fructele? Mult zahar:)! Zaharul din fructe este denumit fructoza,un carbohidrat simplu.

Este mai sanatos dar reprezinta o sursa de energie rapida, care, declanseaza un raspuns mare de insulina in organism. Insulina este hormonul transportator, o sabie cu doua taisuri. Daca in momentul ingerarii fructelor rezervele de glicogen din muschi si ficat, sunt la un nivel scazut, atunci fructele nu ingrasa dar daca rezervele sunt pline, surplusul de glucoza este stocat in organism sub forma de tesut adipos.

In care moment al zielei este indicat sa consumam fructe?

Prea mult zahar, indiferent de sursa, va fi depozitat intr-un fel sau altul, totul depinde de cantitatea ingerata si momentul ingerarii. Nu spun ca fructele nu sunt bune, cu siguranta au rolul lor in alimentatie, cheia este sa fie consumate cu moderatie,la timpul potrivit si in nici un caz sub forma de suc, pentru ca sucul de fructe este lipsit de fibre si astfel valoarea  calorica se dubleaza.
Momentul cel mai potrivit pentru consumul de fructe este dimineata sau in prima parte a zilei, ca si gustari intre mese, si post-antrenament, impreuna cu o sursa de proteina pentru a tine insulina sub control si pentru a creste sinteza proteica.

Recomandare

Personal recomand legumele mai mult decat fructele. Legumele au o valoare nutritiva mai mare decat fructele, contin carbohidrati simpli si complecsi, ceea ce le face sa elibereze energie treptat, tin insulina sub control si dau satietate, datorita continutului mai mare de proteine si fibre.
De retinut: sa mananci fructe in fiecare zi nu este cea mai buna idee, insa daca este dulcele tau preferat alege variantele cu indice glicemic mic.