Frigiderul, prietenul tau in dieta

Cum se poate asa ceva? Extrem de simplu. Aceste sfaturile si trucurile referitoare la organizarea frigiderului  va asigura un mod de alimentatie corect si sanatos.E nevoie doar de dorinta de organizare si placere de a manca sanatos.

Pe primul raft al frigiderlui trebuie depozitate bauturile sanatoase, cu un nivel scazut de calorii, adica cutiile cu lapte degresat, sucurile naturale pregatite de tine in casa.

Al doilea raft al frigiderului trebuie dedicat exclusiv produselor proaspete, cele care au termen de valabilitate de cateva zile – de branza de vaci, pana la iaurturile naturale (fara adaos de zahar si aditivi). Tot aici trebuie sa-si gaseasca loc, spalate si gata de mancat, fructele si legumele proaspete, taiate si numai bune de dus la gura. In felul acesta le ai la indemana cand, din dorinta de a manca ceva, deschizi usa frigiderului. Trucul este util mai ales pentru copii. Este dovedit ca daca consumi zilnic produse proaspete, poti slabi un kilogram in fiecare saptamana fara a face niciun efort. Mananci si slabesti!

Al treilea raft al frigiderului este regatul proteinelor. Acest raft este cel mai bun loc pentru oua fierte, carnea slaba si branzeturi. Ideea este ca proteinele reduc pofta de mancare si, implicit, limiteaza aportul de calorii.

 

Cutiile pentru legume sunt locul unde poti sa ascunzi produsele tentante, dar nesanatoase. Ascunse, nu vor mai reprezenta o provocare. Vorba aceea: ochii vad, inima cere. Asa ca daca nu vezi, nu vrei.

Un compartiment din usa frigiderului trebuie umplut cu sosuri condimentate. Pe de o parte pentru ca sosurile iti satisfac nevoie de a manca „ceva bun”, iar pe de alta condimentele iti stimuleaza metabolismul si te ajuta sa arzi grasimi. Indicate sunt sosurile adevarate: salsa, otetul balsamic, uleiurile aromate, mustarul si sosurile care contin suc de lamaie. Simplul fapt ca apelezi la condimente te poate ajuta sa reduci cu pana la 200 de calorii aportul zilnic. 

Umple congelatorul frigiderului cu produse proaspete si naturale, pentru a putea, in orice moment, sa pregatesti mancare sanatoasa. Din congelator nu trebuie sa lipseasca fileul de piept de pui si fileul de peste, amestecurile de legume si fructele congelate. In frigiderul de acasa nu au ce cauta alimentele semipreparare si nici cele care trebuie prajite pentru a putea fi consumate.

Nu doar frigiderul iti este un aliat de incredere. Si dulapul din bucatarie poate suferi cateva mici modificari organizatorice, care sa te ajute sa mananci sanatos. Foloseste farfurii cu un diametru mic. Este un truc ideal prin care vei reduce, fara efort, cantitatea de alimente pe care o mananci. Canile si bolurile pentru supa trebuie sa aiba, si ele, dimensiuni medii, nu XXL. Farfuriile mari, canile gigant ascunde-le pentru a fi cat mai putin accesibile. Un argument este studiu care arata ca oamenii beau mai putin suc, daca folosesc pahare inalte, cu gura mica.

In cazul in care faci gresala de a pastra in casa snacks-uri, chipsuri si prajiturele, ascunde-le in camara. Acestea trebuie puse in locuri greu accesibile, cat mai putin vizibile. Ambalajul colorat si apetisant stimuleaza dorinta de a le manca, chiar daca inainte sa le vezi nici macar nu te gandeai la ele.

Atentie!

Cu totii obisnuim sa depozitam produsele usor perisabile pe primul raft al frigiderului, pentru ca spunem noi aici ar fi cea mai scazuta temperatura. In realitate nu este deloc asa. Specialistii ne spun ca la baza frigiderului avem punctul cu temperatura cea mai scazuta si aici ar trebui sa depozitam astfel de alimente.
Şi timpul de depozitare al alimentelor este esenţial pentru păstrarea calităţilor lor nutritive. Ţinute prea mult, unele alimente se pot transforma în adevărate cocktailuri de bacterii. Maioneza şi carnea nu trebuie ţinute mai mult de o zi la frigider, lactatele maximum trei zile, iar fructele şi legumele până la o săptămână.
Bacteriile nu mor la frig. În carnea crudă se poate dezvolta o bacterie care duce la toxinfecţii alimentare. Tot la frig se multiplică şi o serie de mucegaiuri care pot duce la diaree şi mai mult produsele care conţin ou ne pot infesta cu salmonella.

Putina organizare, in frigider, in dulapul din bucatarie, cateva trucuri, si alimentatia sanatoasa, dar si regulile unei diete, devin o joaca “sanatoasa”.

Ce zici, ne inviti sa-ti facem revizie in frigider?

sursa:dietetik