Sanatatea articulatiilor

Culturismul actual dispune de o mutime de metode si principii de a castiga volum si forta sau de a ne defini. De altfel majoritatea practicantilor acestui sport folosesc suplimente nutritive pentru a-si atinge scopurile sus mentionate.In acest articol voi vorbi despre articulatii,despre cum trebuie sa evitam a ne accidenta, deoarece am observat ca aproape nimeni nu da importanta acestor parti atat de importante fara a le proteja sau mai rau , chiar daca au o leziune, continua sa faca antrenament. Pentu a evita leziunile trebuie sa tinem cont de mai multe aspecte si sa avem in vedere ce provoaca leziunile.


Cele mai frecvente leziuni in antrenamentul de forta sunt inflamatiile de tendoane, in special umerii, coatele sau genunchii si sunt destul de serioase deoarece pot produce o pierdere de timp din antrenament. In general leziunile se produc atunci cand miscarile sunt incorecte si greutatile cu care se lucreaza sunt prea mari.

 

Pot aparea si din alte cauze cum ar fi:
- antremamente prea frecvente, ce afecteaza negativ nivelul general de forta si conditia generala a organismului ceeace duce la supraantrenament. Organismul nu se poate recupera nici muscular, nici nu poate recupera sistemul nervos deoarece glicogenul muscular se epuizeza mult mai repede atunci cand suntem agitati, ajungandu-se la debilitate musculara.Greseala este ca se incearca sa se antreneze in acelasi ritm si cu aceleasi greutati netinandu-se cont de starea organismului, iar in acest fel sunt expusi le leziuni cu foarte mare usurinta. In aceasta perioada recomand 4 antrenamente saptamanal de cate o ora fiecare, folosind greutati moderate.


-lipsa de intinderi . Intinderile sun diferite de incalzire. Rolul lor este de a lungi muschiul si de a-l relaxa dupa faza de incalzire si inainte de antrenamentul cu greutati. Ca rezultat muschiul este mai cald, pregatit neurologic pentru un efort intens si mult mai rezistent la leziuni.Recomand sa faceti intinderi intre serii deoarece dezvolta muschii, promoveaza circulatia musculara si mareste elasticitatea. Puteti face intinderi si dupa antrenament deoarece elimina o mare parte din febra musculara.
-lipsa de incalzire sau incalzire inadecvata . Incalzirea reprezinta un exercitiu efectuat cu multe repetari, intensitate slaba cu un ritm rapid pentru a mari fluxul sangelui catre muschi. Incalzirea are rolul de a ridica temperatura in muschii implicati, reduce vascozitatea sangelui promovand flexibilitatea si mobilitatea. Puteti face bicicleta stationara, banda de alergat sau eliptica, exercitii cu greutati mici si multe repetari. Recomand 5-10 minute de bicicleta urmat de 2 serii de 25 rep prima serie, iar cea de a doua serie de 15 rep cu greutati usoare pentru a evita leziunile.


Dupa cum am vazut mai sus trebuie sa tinem cont de toate aceste aspecte si chiar sa folosim un protector pentru articulatii ce contine sulfat de glucosamina pura si colagen. Sulfatul de glucosamina reprezinta un nutrient cu efecte benefice asupra leziunilor sportive. Este un nutrient nou cunoscut in sport pentru puterea sa de a reface si repara leziunile provocate de antrenamentele intense. Sulfatul de glucosamina este indicat si in afectiunea de artroza, nu o vindeca dar ii opreste avansarea si ii amelioreaza starea.


Cantitatea zilnica de sulfat de glucosamina. Clinicile care au descoperit sulfatul de glucosamina si efectele sale benefice recomanda 1500 mg zilnic, adica 3 capsule in cazul inflamatiilor usoare sau ca supliment pentru protejarea articulatiilor( in dependenta de produs si cantitatea care se afla in capsula) ,timp de 6 saptamani fara intrerupere, faceti pauza 3 saptamani dupa care puteti relua. Daca leziunile sunt mai puternice se poate ajunge la 3000 mg impartite in 2 prize dupa masa de pranz si dupa masa de seara timp de o luna . Sulfatul de glucosamina se absoarbe in proportie de 90% chiar din tractul intestinal. Nu s-au descoperit efecte secundare ale produsului, deci folositi-l cu incredere .Tineti cont de tot ce sa scris in articol si va puteti antrena dur si cu articulatii cat mai sanatoase pentru a va atinge scopurile propuse.

Photo:(muscletech.com)