Ce alimente contin putini carbohidrati (dieta low-carb)?

Ai tinut vreodata o dieta low-carb? Chiar daca nu ai incercat, cu siguranta ai auzit de ele, poate chiar ai mai citit si pe aici in contextul dietei ketogenice, al dietei Paleo sau al cursului de Tehnician Nutritionist la Fitness Scandinavia. Eu oricum promovez in general un stil alimentar cu consum moderat de glucide datorita beneficiilor pe care le vei vedea in procesul de slabire, dar si al sanatatii.

Eliminarea sau reducerea carbohidratilor se pare ca aduce niste beneficii. Pe langa altele, pofta de mancare va fi tinuta cu mai mare usurinta sub control, iar asta normal ca va conduce in timp la scaderea in greutate, poate chiar fara a mai fi nevoie sa calculezi calorii la infinit.

Ce sa mananci si ce sa eviti pe dieta low-carb?
Desi nu mai sunt atat de extremista sa spun ca no-carb este varianta ideala, cel putin 23 de studii au dovedit ca dietele low carb conduc la slabire mai semnificativa decat dietele low-fat (care de altfel sunt si extrem de nesanatoase, pe langa a fi neproductive).

Reducerea carbohidratilor poate avea efecte benefice numeroase asupra sanatatii metabolice, inclusiv reducerea glicemiei, tensiunii, colesterolului, trigliceridelor si multe altele.

Partea cea mai buna este ca nici nu e atat de greu sa tii o dieta low-carb, atata timp cat te feresti de produsele procesate, le consumi pe cele naturale. Vei vedea cum slabesti si ti se imbunatateste starea de sanatate semnificativ destul de rapid.

Ca reguli generale, cand simti ca nu ai energie, scade puterea de concentrare, te cam afecteaza balonarea si nu reusesti sa te tonifiezi, atunci consumi prea multi carbohidrati sau de o calitate proasta... sau amandoua.

O mare parte dintre aceste alimente le vei gasi si in articolul despre fructele si legumele cu continut mare de apa.

1. Legume pentru dieta low-carb
legume putini carbohidratiIn lista de legume low-carb am inclus si cateva fructe pe care multa lume le considera legume (ardei, dovlecel, rosii etc.), data fiind folosirea lor in retete sarate. Ele sunt incadrate totusi in categoria fructelor pentru ca se dezvolta din semintele plantei.

zucchini
conopida
legumele cu frunze verzi: salata verde, spanac, kale, etc.
ciuperci
tulpina de telina (apio)
rosii cherry
dovlecel
broccoli
varza
fasole verde
castraveti
ridichi
sparanghel
spanac
rucola
ardei gras
fenicul
varza de Bruxelles
ceapa verde
anghinare
vinete
kale
telina
plante: patrunjel, coriandru, rozmarin, busuioc, salvie, cimbru
germeni si lastari
legume multi carbohidratiEvita legumele cu mult amidon cand tii dieta low-carb
morcovi
sfecla
mazare
dovleac
pastarnac
cartofi
cartofi dulci
porumb
leguminoase
2. Fructe pe care le poti consuma pe dieta low-carb
caise
piersici
nectarine
fructe carbohidratipepene verde
pepene galben
papaya
mere
guava
avocado
capsuni
zmeura
afine
merisor (nu confiat/deshidratat!)
rubarba
grapefruit
lamai
lime
masline
Fructe cu o cantitate mare de carbohidrati - cantitate moderata in dieta low-carb
fructe carbohidrati multiprune
portocale
kiwi
pere
ananas
mandarine
cirese
struguri
rodii
mango
smochine
banane
fructe uscate: curmale, stafide, caise uscate, prune uscate
3. Nuci/seminte
migdale/faina de migdale
nuci semintenuci de Brazilia
caju
seminte de chia
cocos/faina de cocos
seminte de in/faina de in
alune de padure
alune de Macadamia
pecan
fistic
seminte de dovleac
seminte de floarea soarelui
nuci
4. Produse de origine animale
oua
produse animalecarne de vita
carne de vitel
carne de pui
carne de miel
carne de porc
carne de curcan
carne de bizon
carne de vanat
peste si fructe de mare
iaurt
branza cottage
branzeturile in general au continut mic de carbohidrati