Totul despre carnea de miel

 

Este perioada in care trebuie sa stii totul despre carnea de miel. In rezumat despre carnea de miel se poate spune ca este o carne sanatoasa, dar este foarte important modul in care este preparata si cantitatea de carne consumata. Carnea de miel face parte din categoria de carne rosie, la fel ca si carnea de vita si oaie.

Carnea de miel este ideala mai ales primavara datorita continutului mare de seleniu si fosfor. Cele doua minerale sunt extrem de utile organismului, atat in ceea ce priveste sistemul osos, cat si metabolismul, in general.

► Ce contine carnea de miel

In 100 de grame de carne de miel sunt aproximativ 30 grame de proteine, 10 grame de grasime. Cea mai mare parte din grasime este formata din acid oleic, care este o grasime monounsaturata. In ceea ce priveste caloriile aceasta variaza de la 200 la 300 in functie de cat de grasa este carnea si de tipul de carne. Astfel carnea pulpele de miel au mai multe calorii, decat coastele, de exemplu.

Carnea de miel este o foarte buna sursa de proteine, 100 grame de carne asigurand 60% din necesarul zilnic de proteine pentru un adult. Asta inseamna ca trebuie consumata in catitati rezonabile, combinata cu multe legume verzi si multe lichide (apa, nu vin!). O alta caracteristica pe care o are carenea de miel este continutul mare de triptofan (mult mai mare decat in carnea de curcan) si o mare cantitate de zinc. Conform analizelor facute de whfood.com, in 100 de grame de carne preparata de miel se regaseste aproape 40% necesarul zilnic de zinc. Zincul este util pielii si sistemului imunitar. Nu in ultimul rand zincul este unul din mineralele care stabilizeaza nivelul zaharului din sange. 

Carnea de miel este si o sursa importanta de seleniu, 100 de grame continand 50% din doza zilnica recomandata. O portie normala de carne de miel este ca o pilula concentrata cu vitamine din grupul B, necesare in procesul de formare al globulelor rosii, prevenind anemia sau acoperind deficitul acumulat in timpul iernii.

Carnea de miel contine un aminoacid esential, mai rar intalnit in alte tipuri de carne care are capacitatea de a oferi organismului energia de care are nevoie pentru a functiona bine. In plus carnea de miel este considerata un afrodisiac natural. Putini stiu ca aceasta combinatie de proteine si aminoacizi esentiali este un adevarat tonic hepatic, atata vreme cate este consumata in cantitati rezonabile, impreuna cu legume bogate in vitamina C. In ceea ce priveste grasimile, carnea de miel contine mai putine gasimi saturate comparativ cu alte tipuri de carne si  putin colesterol.

Toate aceste beneficii pot deveni rapid dezavantaje in cazul excesului. Poti consuma intre 200 si 300 de grame de carne de miel pe zi. Este important modul in care este preparat si de cat de proaspata este carnea. Carnea de miel este una din cele mai perisabile tipuri de carne. Carnea proaspata are o textura ferma si usor elastica, culoare placuta, roz-rosie, miros caractaristic placut. Grasimea trebuie sa fie alba si stralucitoare. Este bine sa cureti carnea de grasime, lasand pe carne, pentru gust, doar 10-20 la suta din grasimea care insoteste carnea.

Dupa ce ai cumparat carne de miel este obligatoriu sa o cureti de grasimea in exces si sa o portionezi, in functie de ceea ce vei pregati din ea, sa o speli cu apa rece si sa o stergi cu servete absorbante (neaparat). In acest moment poate fi congelata. Prin congelare isi pastreaza toate proprietatile. Cea mai vulnerabila la congelare este aroma. Ca sa pastrezi gustul si aroma, decongeleaza carnea incet, in frigider, in 12 ore.