Alimentele

Fructe de vara pentru silueta de invidiat

Aproape toti ne bucuram de venirea verii. Una dintre bucuriile acestui anotimp sunt delicioasele fructe de vara, care vin pline de beneficii (sau cel putin mai bogate in nutrienti decat cele pe care le gasim in restul anotimpurilor). Cel mai mult ar trebui sa profitam de fructele de padure versatile si incarcate cu vitamine si minerale (desi le gasim cu usurinta sub forma congelata si in restul anotimpurilor).

 

Iaurt sustine sanatatea sistemului digestiv

 

Despre prebiotice si probiotice am scris si in trecut si deja beneficiile lor pentru sanatate sunt incontestabile. Iaurtul este unul dintre alimentele cele mai sanatoase, cu un continut serios de probiotice. Consumul zilnic de iaurt se pare ca poate reduce riscul aparitiei cancerului de colon, prin actiunea bacteriilor lactive active existente in acest aliment, a declarat profesorul Radu Voiosu, medic primar hepatologie si gastro-enterologie si vicepresedinte al Societatii Romane de Gastroenterologie.

 

 

De cata vreme cautai un tort de ciocolata pe care sa-l poti manca fara sa simti cum incepe sa ti se inscrie pe farfurie "nu trebuia sa-l mananci!" cu fiecare furculita infipta in el? Eu ador torturile cu crema, iar torturile cu crema de ciocolata sunt de departe favoritele mele. Din pacate nu ma pot bucura de un asemenea desert decat foarte rar, desigur, probabil la fel ca si tine daca iti pui problema sanatatii si a siluetei.

Ei bine, surpriza mea pentru tine este ca poti manca din acest tort chiar doua felii fara sa porti povara regretului! Nu spun ca este permis zi de zi, insa din cand in cand ai dezlegare la un astfel de tort de ciocolata sanatos si cu destul de putine calorii.

Alimente sanatoase cu reputatie proasta

Unele alimente sunt acuzate pe nedrept de tot felul de necazuri. Urmatoarele alimente prezentate au primit si ele niste critici, dar in mod surprinzator ele pot fi sanatoase daca ne uitam la studii.

Alimentatie pentru arderea grasimilor si sanatate

In prima parte am discutat notiunile generale despre cum sa slabesti mancand si ceea ce-ti place si acum continuam cu notiunile mai importante legate de cum sa slabim, sa ne imbunatatim compozitia corporala (tonifiere, ardere de grasime), dar si despre cum sa ne hranim pentru a fi sanatosi.

Pentru moment, insa, iata ce trebuie sa intelegi:

Carnea si sanatatea noastra

 

Prima parte a articolului pe tema adevarurilor despre carne a prins foarte bine asa ca am zis sa o continui cu o a doua in care vedem ce mituri legate de consumul de carne au mai aparut de-a lungul timpului… si speram sa si dispara la fel de rapid!

Carnea nu este necesara
Ideea asta sigur a fost lansata de un vegan si nu de putine ori tot aud cum spune lumea ca nu am avea nevoie sa mancam carne pentru a fi sanatosi, ba chiar dimpotriva.

Informatia nu e complet eronata avand in vedere ca o multime dintre nutrientii din carne se gasesc si in alte produse de origine animala, insa in carnea de calitate gasim o multime de nutrienti necesari sanatatii.

Aici ma gandesc la proteine, vitamine B12, creatina, carnosina si vitamine lipo-solubile importante de care veganii si vegetarienii duc lipsa oricat ar incerca sa ne convinga ca nu.

Importanta meselor de dinainte si de dupa antrenament

Stim ca muschii nu cresc in timpul antrenamentului, ci prin antrenament doar ii stimulam. Ei cresc daca ne hranim si ne odihnim corespunzator. Dar ca sa i­i stimulam sa creasca trebuie sa profitam la maxim de fiecare antrenament si pentru asta, alimentatia joaca un rol important.

Conteaza ce alimente mancam inainte si dupa antrenament? Absolut! In functie de ce mancam inainte, vom avea un antrenament reusit sau nu, iar in functie de ce mancam dupa, vom putea beneficia sau nu de antrenamentul efectuat.

Carbohidratii care nu ingrasa
Medicii au dat spre consum unor voluntari paste proaspat gatite si paste reincalzite, si la fiecare 15 minute dupa consum, le-au luat acestora monstre de sange.

Ce sa mananc pentru masa musculara?

Observ in continuare ca dilema mancatului sanatos, a alimentelor pentru dezvoltarea masei musculare este prezenta printre cititorii nostri. Desi am mai scris articole despre alimentatia sanatoasa care sustine si dezvoltare musculara, am dat si o idee de plan alimentar pentru masa musculara, ba chiar si ce trebuie sa mananci pentru a nu te ingrasa in perioada de masa, tot mai trebuie sa vin cu idei de baza despre alimentele cele mai bune pentru muschi, dar si pentru o sanatate optima a intregului organism. So back to basics with this one!

Ah, si sa nu uitam de lista cu surse de alimente care contin cantitati mari din fiecare macronutrient (proteine, carbohidrati, grasimi). Parca am chiar prea multe articole pe tema alimentatie chiar :))

Grasimile nesaturate omega 3 sunt din ce in ce mai cunoscute pentru ajutorul lor in mentinerea sanatatii. Organismul nostru nu stie sa produca omega 3, de aceea alimentele sunt singurele surse din care putem procura acesti acizi grasi.