Da, sunt mamica si n-am timp!

Mersul la sală sau la un volei/fotbal sau alt sport care le plăcea „înainte” devine din ce în ce mai difcil. Multe mame de copii până într-un an, de exemplu, găsesc de-a dreptul imposibil să îşi aloce puţin timp pentru fitness. 

Este de înţeles, pentru că, odată ce nu mai ştii bine diferenţa dintre zi şi noapte, cu greu îţi imaginezi că poţi să vizitezi sala de gimnastică de la colţul blocului. Mersul la pâine este genul de mişcare preferat de acest tip de persoane. Dacă se poate, îl abandonează şi pe acela în favoarea lui tati, mai ales dacă e frig sau plouă. Bun, dar iarna mereu e frig sau plouă... ce ne facem? 

Deşi e greu să găseşti  timp pentru tine, nu e chiar imposibil. Ştiu că ai citit fraza asta de multe ori dar n-am cum să formulez altfel ce-am de spus :). Iată câteva trucuri să furi un strop de mişcare din când în când.

Exersează cu copilul lângă tine. Dacă e suficient de mic, ai noroc şi stă pe loc uitându-se la tine ce mişcări curioase faci. Ai însă grijă la mişcările bruşte, s-ar putea să se sperie dacă vede că te scoli repede de la pământ în timpul abdomenelor, de exemplu. Dacă e mai mare, s-ar putea să vina să te întrerupă şi să plângă dacă nu îl bagi în seamă. Aşa făcea fetiţa mea, spre exemplu, primele dăţi când exersam setul meu de 8 minute de tonifiere a muşchilor abdominali. Ai grijă să nu loveşti copilul în timpul exerciţiilor şi uită-te în jur unde poţi să te refugiezi ca să eviţi accidentele. Eu, de exemplu, am un pat tare şi m-am urcat acolo, iar copilul se uită la mine de pe margine pentru că nu ştie încă să se caţere. În timp şi-a pierdut din interes pentru exerciţiile mele deci fiecare ne jucăm în felul ei. 

Procură-ţi un dispozitiv care să te ajute să faci sport. Eu am optat pentru o bicicletă eliptică; dar sunt atâtea altele care încap lejer într-o casă. Însă a le procura nu este de ajuns, ele trebuie şi folosite. Majoritatea renunţă să le folosească regulat după câteva şedinţe. Motive sunt multe. Să ţi le înşir pe-ale mele: plânge copilul, nu doarme respectând un program, transpir şi până apuc să-mi fac un duş se trezeşte bebe, sunt prea obosită/ameţită/mi-e somn, tocmai am mâncat, fac mâine... Mai ales: fac mâine. 

Caută centre de agrement cu facilităţi de baby sitting. La noi nu prea există, dar poate ai noroc. Ar fi o variantă bună să îţi poţi permite să exersezi în linişte o bună bucată de timp. În mall-uri au apărut centre de joacă şi există şi săli de fitness.

Dacă ai un copil mai mare, mergeţi împreună la şcoală ori la grădiniţă. Pe cel mic îl poţi pune într-un carrier gen sling/wrap sau poţi lua căruţul. Nu numai că vei fi o mămică activă, dar îţi vei ajuta şi copilul să capete un stil de viaţă axat pe mişcare, pe care îl poate menţine şi în viaţa adultă. Doar obiceiurile sănătoase sunt căpătate în copilărie, nu?

Dacă tot ai ajuns la şcoală, interesează-te dacă personalul foloseşte sala de sport din dotare pentru diverse activităţi destinate şi adulţilor. Multe şcoli organizează cursuri de dans, arte marţiale, etc. seara şi în weekend. Poate te înscrii şi tu; în fond tati nu sta numai la serviciu, nu-i aşa?

După cum vezi, nu ţi-am sugerat lucruri imposibile. Încearcă să găseşti şi singură alte ocazii de a te mişca mai mult. Este foarte uşor să găseşti scuze să nu faci mişcare, dar consecinţele sunt dezastruoase şi se văd doar peste câteva luni - un an după ce vine bebe când, în loc să vezi şi tu că mai ai dar 3 kilograme până revii la greutatea anterioară sarcinii, numeri 23. Şi, poate într-adevăr ai reuşit să slăbeşti, dar te uiţi în oglindă şi vezi un trup lipsit de tonus; încerci să te ridici din pat doar folosindu-ţi muşchii abdominali şi vezi că nu reuşeşti... Fără sport vei avea mereu burtă, spre exemplu, indiferent cât te înfometezi.

Ţine minte că sarcina şi naşterea îţi modelează corpul dar acest proces nu este complet ireversibil, cu puţin sport îţi poţi recăpăta tonusul şi respectul de sine.