Sport pentru un bebelus sanatos

Potrivit unui nou studiu, sportul practicat de-a lungul sarcinii creşte nivelul de fitness al fătului şi scade riscul dezvoltării obezităţii la micuţ, de-a lungul vieţii. Studiul, care a reuşit să ne atragă şi nouă atenţia, a fost realizat de către experţii din Noua Zeelandă, pe 84 de viitoare mămici. Munca oamenilor de ştiinţă a constat în observarea diferenţelor la bebeluşii născuţi de mamele sportive, pe de o parte, iar pe de altă parte starea micuţilor născuţi de mamele care nu au făcut sport defel, de-a lungul sarcinii.

Astfel, cercetătorii au comparat rezultatele obţinute de femeile care au practicat ciclism timp de 40 de minute, de 5 ori pe săptămână, până în cea de-a 36 săptămâna de sarcină, iar pe de alta s-au luat în calcul rezultatele obţinute de femeile care nu  au făcut sport, de-a lungul gravidităţii. Cercetătorii au observat că, micuţii aduşi pe lume de mamele care au făcut sport, erau cu 143 de grame mai mici decât restul de bebeluşi. Culmea, greutatea scăzută nu a fost semnul unei nutriţii precare, în plus aceşti micuţi aveau la naştere aceeaşi lungime cu a restului.

Şeful medicilor care a condus studiul, doctorul Paul Hofman, de la Universitatea Auckland, a afirmat că exerciţiile aerobice practicate de-a lungul sarcinii stimulează nutrienţii din organismul fătului, determinând o reducere a greutăţii la naştere. De obicei greutatea mare a micuţului la naştere creşte riscul obezităţii, iată de ce o scădere controlată a greutăţii la naştere, prin practicarea sportului de către mamă de-a lungul sarcinii, scade riscul obezităţii la micuţ şi oferă beneficii pe termen lung. Cu alte cuvinte, voi, viitoarele mămici nu renunţaţi la sport, căci astfel renunţaţi la binele copilului.