Muzica de antrenament

Vrei sa te mentii in forma fara ca sportul sa devina o pacoste pentru tine? Acompaniaza-l cu muzica! Ritmurile corecte iti sporesc eficienta si rezistenta, iti antreneaza inima si te ajuta sa lupti cu oboseala.

Muzica are calitati motivationale extrem de puternice, conferite de muzicalitatea, ritmul, impactul cultural si asocierile psihice pe care le determina. Daca impactul cultural iti dau forta sa continui, ritmul melodiei se asociaza si este preluat in aceeasi intensitate de catre bataile inimii. Tocmai de aceea, beneficiile asocierii muzicii cu exercitiile fizice sunt numeroase:

Mai multa rezistenta 

Intr-un studiu recent, cercetatorii au descoperit ca persoanele care merg cu bicicleta ascultand muzica inspira cu 7% maiputin oxigen decat cei care pedaleaza fara muzica, pentru aceeasi distanta si durata a exercitiului. Acest lucru determina o rezistenta mult mai mare la solicitarile fizice si, imbunatatind respiratia, creste si calitatea exercitiilor. 

De asemenea, muzica te ajuta sa constientizezi momentul in care trebuie sa te opresti. Daca in mod normal continui sa alergi fara sa iti dai seama cand ar trebui sa te opresti, muzica imbunatateste functiile creierului si te ajuta sa sesizezi impactul exercitiilor asupra corpului tau.

Mai multa motivatie

In cadrul unui alt studiu recent, 30 de persoane si-au sincronizat ritmul exercitiilor fizice cu cel al muzicii (pop sau rock). Ei au prezentat o crestere a motivatiei cu 15% si au scapat de simptomele de oboseala sau extenuare de dupa, conform
daily.com.

Un alt studiu efectuat de aceasta data de Universitatea John Moores din Liverpool a facut si mai vizibile efectele muzicii  asupra exercitiilor fizice. Cercetatorii au dat unui grup de ciclisti o singura melodie pentru mai multe serii de mers cu bicicleta. Ceea ce nu au stiut subiectii a fost ca melodia avea ritmuri diferite.

La inceput, ea a fost ascultata in ritmul ei normal, iar mai apoi a capatat un beat mai rapid, respectiv mai lent cu 10%. Diferenta dintre tempouri nu a fost foarte mare, insa efectele au fost semnificative.

Difuzarea muzicii la o viteza mai mare, forta si intensitatea exercitiilor au crescut cu 2.1, 3.5 respectiv 0.7 %, iar incetinirea ei a produs o eficienta cu 3.8, 9.8, respectiv 5.9 %.

Si ca sa te ajutam sa iti armonizezi mai bine picioarele cu creierul, iti sugeram niste melodii:

-       Fort Minor – Remember the name

-       Nicolas Jaar – El bandido

-       Hurts – Wonderful Life

-       Audiomachine -  Reaching

-       Roy Jones – Can’t be touched

-       Ricky L ftMCK – Born again  (from Babilonia)

-       Avicii – Levels

-       Dj Fergie – Anon

-       Flashdance – Maniac

-       Lil John – Roll call

-       Step Up 2 (T-Pain feat Teddy Verseti Church)

-       300 – Requiem for a dream

-       B.U.G. Mafia – Cat poti tu de tare

Voi ce muzica preferati in timpul antrenamentului?