10 raspunsuri pentru reusita regimului de slabit

10 raspunsuri pentru reusita regimului de slabit
 

Daca vi s-a intamplat sa va fie jena sa apareti ca o sirena pe piaja, datorita formelor de care nu sunteti totdeauna mandra, probabil v-ati propus sa tineti un regim dar prea multe necunoscute va impiedica. Iata cateva raspunsuri la intrebarile dumneavoastra, care va vor asigura reusita:

Este obligatoriu sa ne ingrasam la pubertate?

Cu cat cresti, este bine sa te si ingrasi, dar, dupa varsta de 15 ani, centimetrii nu se adauga la inaltime, ci mai ales in grosÄąme... Fetele, care au mai putina masa musculara decat baietii, incep sa capete rotunjimi. Si daca va doriti sa va vedeti pieptul crescand, sunteti mai putin entuziaste in ceea ce priveste soldurile si fesele... Este deci momentul sa va schimbati obiceiurile alimentare si sa va luati adio de la ciocolata sau pizza si de la celelalte alimente hiper - calorice.

Avem mai multa pofta de mancare in adolescenta?

Da, si e un lucru normal. Hormonul de crestere da pofta de mancare tuturor. Dar pentru a nu risca o cadere in anorexie (refuzul de a se alimenta) sau a manca in plus, aste necesar sa adopti un regim echilibrat si, cand spunem "echilibrat" nu spunem in nici un caz "trist".

Trebuie sa suprimam total grasimile?

Nu, pentru ca acizii grasi esentiali sunt indispensabili pentru o piele fina, pentru par si unghii. Fara acest aport, exista riscul unei anemii.

Pielea pasarilor ingrasa?

Da. Mancati carne de pui cat doriti, dar indepartati pielea, pentru ca e plina de grasimi.

Este adevarat ca rontaitul duce la acumularea kilogramelor?

Da! Acesta este motivul pentru care nu tre-buie sa sariti peste mese. Luali patru mici mese pe zi, asa veti evita "golurile" si crizele de bulimie cand inghititi orice. Si daca nu mai rezistati, mancati un mar sau o banana.

Care este micul dejun ideal?

Pentru cele grabite, minim un iaurt, un fruct proaspat, o bucatica de paine si un ou fiert tare. Pentru cele care au mai mult timp la dispozitie: ceai sau o cafea slaba fara zahar, suc de fructe proaspat, un ou fiert tare, o feliuta de jambon, branza si putina paine. Si pentru toate: micul dejun aste prima si cea mai importanta masa a zilei, deci va este interzis sa o sariti!

Trebuie sa spunem adio tuturor dulciurilor?

Nu, din fericire. Dacă sunteti depen-dente de zahar, puteti manca uneori ciocolata neagra, care va asigura fosforul si magneziul necesar organismului si care actioneaza si asupra moralului. Cumparati-va bomboane tari si cand vi se face foame, mai luati cate una pentru a va taia porta da mancare!

Bautul ingrasa?

Nu! Cu conditia, bineinteles, de a suprima bauturile acidulate si de a prefera apa negazoasa, la temperatura camerei. Intre mese trebuie sa bei cel putin un litru si jumatate de lichide.

Exista alimente care iti taie pofta de mancare?

Inainte de a manca, beti un pahar mare cu apa sau suc de fructe sau mancati un mar. Veti vedea ca foamea va disparea. Nu va cheltuiti banii pe pastile de slabit sau alte produse chimice, pentru ca ele pot fi un dezastru pentru sanatatea dumneavoastra. Vorbiti mai bine cu un medic.

Sportul, in sine, slabeste?

Nu, sportul nu a provocat niciodata slabitul. Exercitiile carora li se adauga o alimentatie sanatoasa permit pastrarea sau regasirea unui corp suplu si ferm. Nu scapati niciodata orele de sport, fie ca inca sunteti la scoala, fie ca mergeti la o sala de fitness. Chiar daca uneori vi se pare o povara, ganditi-va ca un corp zvelt nu este numai un atu in seductie, ci si un mod de a va mentine increderea in sine. In timpul liber incercati sa alergati, sa mergeti pe jos, sa inotati si sa va plimbati cu bicicleta alaturi de prieteni si, mai ales, fiti vesele!

Vi se pare dificil? Atunci, mai uitati-va o data in oglinda! Merita efortul, nu-i asa? Hai, ca nu-i greu deloc! Multa bafta...