Carnitina

 

Carnitina este in prezent unul dintre cele mai populare suplimente nutritive, fiind folosita atat de oameni simpli, amatori cat si de sportivi. Are reale proprietati de slabire si este adjuvant in tratarea afectiunilor cardiovasculare sau reducerea colesterolului. Iata, pe scurt, care sunt avantajele utilizarii acestui supliment si cum se administreaza corect. Substanta a fost izolata la inceputul secolului XX din produse din carne. O perioada a fost considerata o vitamina (Bt), dar in prezent este cunoscut faptul ca un organism sanatos o poate sintetiza in cantitati suficiente la nivelul ficatului si rinichilor, si doar in anumite patologii metabolismul nu poate produce necesarul. Omul sintetizeaza nutrientul din lizina si metionina, doi aminoacizi, intr-un proces care implica mai multe etape biochimice. Pentru ca acestea sa se desfasoare normal este nevoie de fier, vitamina C, vitamina B6, si vitamina PP. La sinteza din organism se adauga substanta primita prin intermediul alimentelor si, eventual, ca supliment. Alimentele cu cel mai ridicat continut de l-carnitina sunt carnea de vita (81 mg), carnea de porc (24 mg), laptele integral (8 mg), pestele (5 mg).

 In termeni simpli , L-Carnitina ajuta la topirea grasimii ,folosind-o ca o sursa de energie!Acest lucru face ca L-Carnitina sa fie un supliment de slabit foarte popular.Pe langa faptul ca te ajuta sa slabesti Carnitina te poate ajuta sa-ti maresti forta si anduranta musculara!  S-a descoperit ca L-Carnitina ajuta si la cresterea masei musculare.Incepatorii care tin o dieta stricta vor simti , de asemenea , beneficiile pe care le are L-carnitina asupra lor , prin reducerea senzatiei de foame si slabiciune.

Rol in metabolismul lipidelor
L-carnitina este o substanta responsabila de transportul acizilor grasi cu lant lung in mitocondrii, fabricile de energie ale celulei. Cu alte cuvinte, carnitina contribuie la eliberarea energiei din acizii grasi, energie intrebuintata mai ales de catre muschii in activitate (inclusiv inima). Nutrimentul este deci foarte important in desfasurarea proceselor metabolice, indeosebi a celor eliberatoare de energie.

Adjuvant in tratamentul unor afectiuni grave
L-carnitina a inceput sa fie folosita in tratamentul si profilaxia unor afectiuni sau circumstante care ridica probleme medicinei moderne. De exemplu, carnitina ajuta la incetinirea procesului de imbatranire, mai ales ca s-a observat ca nivelurile de carnitina din tesuturi se reduc pe masura ce imbatranim. Substanta pare sa aiba un rol in combaterea osteoporozei, deficienta persoanelor in varsta in carnitina determinand reducerea metabolismului energetic inclusiv la nivelul osului. si in afectiunile cardiovasculare poate fi benefica suplimentarea cu carnitina, alaturi de medicatia specifica. in studii pe animale de laborator, carnitina a redus leziunile ischemice la nivelul miocardului. La om, administrarea de L-carnitina la scurt timp dupa un infarct a condus la ameliorarea evolutiei. De asemenea, s-au realizat unele studii care indica relatia administrarii de suplimente de l-carnitina cu reducerea colesterolului total si al trigliceridelor si cu cresterea HDL-colesterolului (colesterolul „bun”). La ora actuala se urmareste efectul l-carnitinei in diabetul zaharat. Rezultatele de pana in prezent sunt promitatoare, mai ales in ceea ce priveste ameliorarea utilizarii glucozei.
In contextul „epidemiei” de obezitate de le nivel mondial, l-carnitina a fost considerata un adjuvant pentru persoanele care incearca sa piarda in greutate. Exista dovezi certe ca ea ajuta procesul de slabire ca urmare a eforului fizic.

Cum te ajuta sa slabesti? 
Pentru ca l-carnitina preia o parte dintre grasimi (nu le lasa sa se stocheze in organism) si le supune unor transformari in urma carora rezulta energie, scazand in acest fel cantitatea de acizi grasi liberi, te poate ajuta sa pierzi in greutate sau sa-ti definesti musculatura. Poti face o cura de 21 de zile cu l-carnitina. Ia 2000 de mg/zi – 1000 mg in fiecare dimineata si 1000 mg cu jumatate de ora inainte de antrenament. In urma administrarii l-carnitinei efectele favorabile sunt:
-  creste consumului maxim de oxigen;
-  scad trigliceridele si a acizii grasi liberi;
-  un numar tot mai mare de fibre musculare vor participa la efortul depus (forta de contractie a fibrei musculare creste).

   Cu toate acestea , daca te antrenezi intens sa pui pe tine masa musculara sau mai ales daca vrei sa slabesti , acum este momentul cand L-carnitina isi poate arata cu adevarat efectele pozitive. In on-line shop-ul “Body-building.md’’ poti gasi o gama variata de: