Jogging

 

 
 
Sa alergi e o necesitate. Sau cel putin asa spun specialistii. Studiile arata ca alergarea in aer liber consuma mai multe calorii decat exercitiile de fitness.
 
In plus, medicii ne recomanda ca, pentru a avea un metabolism bun, sa alergam cel putin de doua ori pe saptamana in aer liber. Fie ca mergi la marginea unei paduri sau intr-un parc din oras, important e sa mentii o "cura" constanta de jogging.
 
Nu trebuie sa exagerezi, ci doar sa alergi incet, continuu si constant. Si nu uita sa respiri! Aerul curat, din spatiul verde unde alegi sa faci jogging te va binedispune si te va face mai sanatos.
 
Alergarea regleaza toate functiile metabolice si mentine pancreasul intr-o stare perfecta de functionare. Astfel, nu se mai instaleaza kilogramele in plus si nici bolile metabolice. De asemenea, stimuleaza sistemul cardiovascular, mai precis tonifica miocardul si reduce nivelul lipidelor din sange.
 
Totusi, nu te gandi ca simplul fapt ca alergi ocazional te va mentine sanatos si la forma perfecta. Sustine totul cu un regim alimentar sanatos, sarac in grasimi si glucide.
 
Cand alergi, e foarte posibil ca la un moment dat sa simti ca nu mai ai aer. Asta pentru ca, in timpul acestui efort, organismul tau are nevoie de mai mult oxigen. Simultan, plamanii fac mai mult efort pentru a procesa oxigenul din aer. Si ce poti face?
 
Ei bine, in timpul alergarii, inhaleaza in timpul in care faci doi pasi si expira pe urmatorii doi. Astfel, nu vei mai simti acea senzatie de sufocare. Pana iti vei obisnui organismul cu acest efort, trebuie doar sa nu renunti. Intr-adevar, alergatul in aer liber te face mai sanatos.Exercitiile de acest gen(cardio) trebuie sa fie combinate cu antrenamente fitness/culturism. 
 
                                                                                         ATENTIE!
 
Photo:(healthresource4u.com)